PDU

PDU – Profesyonel Gelişim Birimi

 
“Öğrencinin sınıfta ihtiyaçlarını karşılamak öğretmenin sınıf için ihtiyaçlarını karşılamak demektir." (Elizabeth England, 1998).
 
Yabacı dil öğretimi konusunda büyük tecrübeye sahip birçok anadili İngilizce olan yabacı ve akademik olarak iyi yetişmiş ve parlak yerli personeliyle Yabancı Diller Yüksekokulu öğretmenlerimizin çok kültürlülüğü içerisindeki işbirliği ve takım çalışmasını desteklemek için büyük gayret göstermektedir. Her bir personel üyesi arkadaşça bir ortamda öğrencilerinin doğru ve akıcı İngilizce öğrenmelerine yardım etmek için büyük uğraş vermektedir.
 
Dil öğreniminin hedefleri ve ihtiyaçları daha iletişimsel bir yörüngeye saptığı için, son yollarda yabancı dil öğretimi konusunda yeni yönler ve çeşitlilikler ortaya çıktı. Bu güncel gerekliliklere paralel olarak, daha enteraktif ve dinamik bir öğretim tarzı belirdi. Bu gerçeğe bağlı olarak da, öğrenme süreci içerisinde öğretmen öğrenci rolleri bir ortaklığa dönüştü. Rol değişimi öğretmenlerin profesyonel gelişimlerine devam etmede daha çok fırsatlara ihtiyacı olduğu anlamına gelmektedir.
 
Bu durumu göz önüne aldığımızda, hayat boyu öğrenme süreci eğitmenlerimizi güncel öğretim metotları ve tekniklerinden sürekli haberdar etme konusunda çok önemli rol oynamaktadır. Bu doğrultuda, profesyonel gelişim fırsatları sunmak öğretim programlarının uzun vadede başarısı için kritik önem arz etmektedir. Profesyonel gelişim ünitesi tarafından belirlenen hedeflerden bazıları şu şekildedir:
 
  • Yüksek nitelikli öğretmenlerle çalışmanın yanında, onlara öğretim yeteneklerini geliştirmeleri ve dil öğretimi alanında güncel araştırmalardan haberdar olmaları için yüksek kaliteli hizmet içi eğitim kursları sağlamak en önde gelen amaçlarımızdandır.
  • Öğretmenlerin yerel, bölgesel ve uluslararası toplantı ve konferanslara katılmaları teşvik edilmektedir. (Seçilen konferansların detaylı listesi etkinlikler bölümünde yer almaktadır.)
  • Öğretmenlerin yabancı dil öğretimi konusunda her türlü sorun ve konuyu birlikte konuşup tartması için odaklı söyleşi ve açık-tartışma oturumları düzenlenmektedir.
  • Daha fazla ya da daha az tecrübeli öğretmenler arasındaki danışmanlık ve bilgi alışverişi eşli gözlem ve eşli eğitmenlik süreciyle desteklenmektedir. Yakın zamandaki bir araştırmaya göre, öğretmenlerin birlikte öğreniminin sınıf içi problemlere sorun üretmek için işbirlikçi eylem araştırması yapmada bir teşvik teşkil ettiği bilinmektedir.
  • Önerilen araştırma makaleleriyle, dil öğretmenleri geniş kapsamlı okuma yapmaları konusunda desteklenmektedir.
  • Hizmet öncesi öğretmenlere ev sahipliği yapmak: Yabancı Diller Yüksekokulu komşu üniversitelerin İngilizce Öğretmenliği bölümleri son sınıf öğrencilerine öğretim asistanlığı pozisyonlarında iş imkanları sunmaktadır. Okulumuz genç öğretmen adaylarının enerjik ruhundan ve en güncel bilgilerinden faydalanırken, bu durum hizmet öncesi öğretmenlerin akademik bir çevrede ilhamlarını uygulamaya dökmeleri adına bulunmaz bir fırsat olacaktır.
Koordinatör: Fatih BOZOĞLU - fatih.bozoglu@antalya.edu.tr